Zhang Zhong Jie kavinę supa karinio konflikto liekanos.

Kavinė yra apleistame kariniame įtvirtinime, jos įėjimą supa rūdijantys tankai.

Tai scena, kurią gerai žino atokios Taivano Kinmeno salos gyventojai. Viskas, kas kavinę skiria nuo žemyninės Kinijos, yra 6 mylių šlifavimo vanduo ir eilė priešinvazinių spyglių palei paplūdimį.

Nepaisant ilgalaikės įtampos tarp Taivano ir Kinijos, turistai iš žemyno buvo pagrindinis kavinės pajamų šaltinis nuo jos atidarymo 2018 m.

„Iš pradžių turėjome reguliarių grupinių turistų – galbūt bent du ar tris autobusus iš kelionių agentūrų kasdien“, – sakė Zhang.

Tačiau po penkerių metų viskas atrodo visiškai kitaip.

Kinmeno paplūdimyje rikiuojasi priešinvaziniai spygliai su žemynine Kinijos dalimi tolumoje.

Šaltinis: Jan Camenzind Broomby

Nors Kinija pretenduoja į Taivano suverenitetą, kinų turistams nebuvo leista lankytis Taivane daugelį metų.

2019 m. rugpjūtį Pekinas užblokavo atskiriems keliautojams lankytis Taivane, motyvuodamas prastais santykiais tarp sąsiaurio. 2020 metais dėl Covid-19 pandemijos kelionių grupėms buvo uždrausta lankytis.

Daugeliui Kinmeno lankytojų kinų trūkumas buvo niokojantis.

„Jau daugelį metų neturėjome turistų iš žemyno“, – sakė Zhang. „Kinmeno turizmo pramonė ilgą laiką buvo labai priklausoma nuo Kinijos turistų, todėl poveikis tikrai reikšmingas.

Nuo tankų iki turizmo

XX amžiaus viduryje Kinmenas buvo Kinijos ir Taivano konflikto priekinėje linijoje.

Kareiviai treniravosi jos paplūdimiuose, miestai buvo pilni antikomunistinės propagandos, o bombų slėptuvės buvo pasislėpusios soduose.

Kinmeno gatvėse rikiuojasi neatidarytos parduotuvės.

Šaltinis: Jan Camenzind Broomby

Tačiau kariniam buvimui Kinmene atslūgus, sala pakrypo į turizmą.

Gyventojai nepabūgo konfliktų kupinos praeities saloje. Kaip ir Zhang, daugelis atidarė kavines buvusiuose kariniuose įtvirtinimuose, pardavinėjo „karo davinius“ restoranuose arba gamino specialius „bombų peilius“ iš senų Kinijos artilerijos sviedinių.

Trumpas pasiplaukiojimas laivu

Kinmeno apskrities vyriausybės teigimu, Kinmenas yra maždaug 2,8 mylios nuo Kinijos, bet daugiau nei 110 mylių nuo žemyninės Taivano dalies.

Dėl to „verslas Kinmene paprastai labai priklauso nuo… ryšių su žemynine Kinija“, – sakė vietinis kelionių vadovas Chen Hua Sheng. Vėl vyksta pusvalandžio trukmės plaukiojimas laivu, jungiantis salą su Kinija, tačiau dažniausiai juose plūsta Taivano keleiviai, nes Kinijos keliautojams nebuvo leista aplankyti Kinmeno.

Pasibaigus Covidui, daugelis tikėjosi, kad tie laivai dar kartą nuplukdys Kinijos lankytojus į Kinmeną.

Tačiau vasario 14 d. du Kinijos piliečiai žuvo susidūrus Taivano pakrančių apsaugos laivui ir kinų kateriui, dėl ko kilo įtampa.

Kinijos turistai dabar keliauja į kai kurias atokias Taivano salas, tačiau keliautojai į Kinmeną grįžta lėtai. Taivano žemyninių reikalų tarybos duomenys rodo, kad Kinijos piliečių, atvykstančių į Kinmeną laivais, skaičius sumažėjo nuo daugiau nei 400 000 2019 m. iki mažiau nei 18 000 2023 m.

Vyriausybinio Kinmen-Matsu Jungtinių paslaugų centro generaliniam direktoriui Wu Zeng Yunui turistų trūkumas buvo aiškinamas kaip bausmė iš Pekino, sakė jis.

Kovoja su spaudimu

Vietos verslo savininkai pajuto Kinijos turistų, kurie anksčiau į Kinmeno ekonomiką įnešė beveik 200 mln.

Makaronų parduotuvės savininkė Beddy Chang sakė, kad Kinijos lankytojai kadaise sudarė 80% jos klientų. Be jų, dabar ji ėmėsi produktų eksporto į užsienį, sakė ji.

Kiti, tokie kaip Wu Zeng Yun, kurio šeima kadaise gamino ir pardavinėjo Kinmeno „bombos peilius“ turistams, savo verslą perkėlė į pagrindinę Taivano salą.

„Be žemyninės dalies turistų mes nutraukiame savo verslą“, – paaiškino Wu. „Mes reguliariai rengiame renginius universalinėse parduotuvėse visame Taivane.

Tačiau kitiems pasisekė mažiau.

Po to, kai buvęs restorano savininkas Lu Wen Shiung uždarė savo verslą, jis pradėjo žvejoti ir siūlyti ekskursijas laivu, kad papildytų savo pajamas. Tačiau tai taip pat buvo sunku, sakė jis.

Uždaręs restoraną Kinmene, Lu Wen Shiungas pradėjo žvejoti ir pasivaikščioti valtimis.

Šaltinis: Jan Camenzind Broomby

Po vasario 14 d. incidento Kinijos pakrančių apsaugos tarnyba gerokai padidino savo buvimą rajone, daugybę kartų įplaukdama į Kinmeno ribotus vandenis, gegužę surengdama karines pratybas ir net vasarį įlipdama į Taivano kelionių laivą.

Stovėdamas savo mažoje valtyje siaurame sąsiauryje, skiriančiame Kinmeną ir Kiniją, Lu sakė, kad tuos eskalavimus patyrė iš pirmų lūpų.

Jis rodė savo telefonu nufilmuotus vaizdo įrašus, kuriuose matyti, kaip Kinijos pakrančių apsaugos laivai atsitrenkė į jį, kai jis važinėjo Kinmeno apylinkių vandenimis.

„Nedidelį susirūpinimą kelia tai, kad jei mus paims savo vandenyse, gali būti, kad mums bus taikomas netradicinis gydymas“, – sakė Lu, žiūrėdamas į bangas.

Tvirta viltis

Liepos pabaigoje Taivano ir Kinijos valdžios institucijos pasiekė susitarimą dėl vasario 14 d. įvykusio laivo incidento, dėl kurio žuvusių Kinijos žvejų kūnai galėjo grįžti į žemyną.

Rugpjūčio pabaigoje vietos Kinmeno įstatymų leidėjas Chen Yu Jen išvyko į Pekiną aptarti turizmo į Kinmeną atnaujinimo. Jai buvo pasakyta, kad Kinijos turistai netrukus grįš.

Karinis forpostas Kinmeno saloje, Taivane.

Šaltinis: Jan Camenzind Broomby

Pirmoji žemyno turistų grupė į Kinmeną atvyko rugsėjo pabaigoje, vietinės žiniasklaidos teigimu.

22 žmonės, atvykę į dviejų dienų vizitą, nereiškia visiško Kinijos turizmo sugrįžimo, tačiau tai yra pradžia. Tačiau kai kurie Kinmeno gyventojai išreiškė skeptišką požiūrį, kad padėtis kada nors grįš į tokią, kokia buvo anksčiau.

Tačiau vietinis gidas Chenas nusiteikęs optimistiškai, sakė jis.

„Tikimės, kad žemyninės Kinijos žmonės vėl galės aplankyti Taivaną ir Kinmeną, kad skatintų abiejų pusių ekonominį vystymąsi.

Vertėjai Alexas Huangas ir Edisonas Tsengas prisidėjo prie šio pranešimo.



Source link

By admin

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -