2024 m. lapkričio 1 d. darbuotojai pakuoja ir rūšiuoja skubius siuntinius el. prekybos įmonėje, vykstant prekybos festivaliui „Double 11“ Lianyungang mieste, Jiangsu provincijoje Kinijoje.
Vcg | Visual China Group | Getty Images
Pekinas – Ankstyvieji didžiausio Kinijos metų apsipirkimo renginio rodikliai rodo, kad tam tikrose kategorijose padaugėjo, nes tikimasi palyginti nedidelio bendrų pardavimų augimo.
Kinijos juodojo penktadienio versija prasidėjo spalio 14 d., daugiau nei savaite anksčiau nei pernai, kaip el. prekybos žaidėjai. Alibaba ir JD.com grumtis su šaltomis vartotojų išlaidomis. Apsipirkimo festivalis, dar žinomas kaip vienišių diena arba 11.11, pastaraisiais metais peraugo į kelias savaites trunkantį reklaminį laikotarpį nuo tada, kai 2008 m. lapkričio 11 d. Alibaba jį pristatė.
„Ką matome iki šiol, GMV augimas bus šiek tiek geresnis, palyginti su praėjusiais metais“, – CNBC sakė WPIC Marketing + Technologies įkūrėjas ir generalinis direktorius Jacobas Cooke’as. ketvirtadienis. Bendrovė padeda užsienio prekių ženklams, pvz., Vitamix ir IS Clinical, parduoti internetu Kinijoje ir kitose Azijos dalyse.
GMV reiškia bendrąją prekių vertę, pramonės pardavimų matą laikui bėgant. Kinijos elektroninės prekybos gigantai nustojo pranešti apie Singles Day GMV 2022 m., kilus pandemijai. 2021 m. „Alibaba“ teigė, kad jos GMV išaugo 8%, o JD – 28%, iš viso daugiau nei 139 mlrd.
Tyrimų bendrovės „Syntun“ duomenimis, vienišių dienos GMV šiais metais spalio 30 d. buvo 845 mlrd. juanių (119,1 mlrd. USD). Nebuvo aišku, kaip GMV skaičiai, palyginti su 2023 m., atsižvelgiant į pratęstą šių metų akcijos laikotarpį.
Maždaug 80 %, arba maždaug 95 milijardai dolerių, buvo iš Alibaba, JD.com ir PDDo beveik 20 % buvo sugeneruota per tiesioginės transliacijos pardavimo platformas Kuaishou ir ByteDance’s Douyin, parodė Syntun ataskaita.
Nors Singles Day GMV nebeauga 30%, Cooke’as teigė, kad šiemet tikisi maždaug 15% augimo, geriau nei 11% padidėjimas 2023 m., kai festivalis truko 19 dienų, remiantis jo įmonės duomenimis.
„Patirtimi pagrįsti dalykai pradeda sektis tikrai gerai, mažiau kalbame apie „Louis Vuitton“ prabangą ir daugiau apie lululemoną – tai jau kurį laiką apie tai kalbėjome“, – sakė Cooke’as. Tiesiog vartotojų įpročiai tikrai pasikeitė.
Subsidijos padidina buitinę techniką
Šią vienišių dieną pardavimus skatina Kinijos subsidijos buitinės technikos prekybai, pradėtos liepos pabaigoje. Kinijos valdžios institucijos nuo rugsėjo pabaigos pradėjo padvigubinti skatinimo pastangas mažindamos esamų hipotekų palūkanų normas ir pranešdamos apie tolesnę paramą.
„Manome, kad (11.11 festivalis) šiais metais bus kritinis taškas ir esame pasiruošę apmąstyti atsigavimo trajektoriją 24 ir 24 ketvirtį“, – pranešime teigė UOB analitikai Kay Hian.
Jie prognozuoja 4–5 % Singles Day GMV augimą, o pardavimą buitinės technikos kategorijoje remia mainų programa.
„Alibaba“ teigė, kad vyriausybės subsidijos ir platformos privalumai prisidėjo prie daugiau nei septynis kartus išaugusio išankstinio buitinės technikos pardavimo per pirmąją valandą spalio 14 d., palyginti su pirmąja išankstinio pardavimo valanda praėjusiais metais.
JD.com nurodė, kad nuo spalio 14 d. iki spalio 31 d. sandorių apimtis išaugo dviženkliais skaičiais, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus. Bendrovė tvirtino rekordinius plataus vartojimo elektronikos ir buitinės technikos pardavimus, tačiau duomenų neatskleidė.
„Šiemet atrodo, kad elektroninės prekybos platformų kainų karas apskritai sulėtėjo ir po intensyvios kainų konkurencijos grįžo į tam tikrą racionalumo laipsnį“, – sakoma Oliverio Wymano partnerio Dave’o Xie pareiškime. Jis taip pat atkreipė dėmesį į Pekino pranešimus apie paskatas ir vartotojų nuotaikų atsigavimą.
„Pradiniame vienišių dienos etape gerai pasirodė tokios kategorijos kaip buitinė technika ir buitinė elektronika, lauko įranga, grožis ir kosmetika bei naminių gyvūnėlių reikmenys“, – sakė Xie.
„Mikro“ apsipirkimo tendencija
Šiais metais išryškėjusi vartotojų tendencija yra žaislai ir kolekcionuojami daiktai, dažnai iš žaidimo ar populiarių animacinių serialų. Kinijoje ši kategorija paprastai vadinama IP.
„Daugelis tarptautinių prekių ženklų kovojo dėl licencijų, kad galėtų čia patekti ir tai padaryti”, – sakė Cooke’as.
Visada yra „mikro tendencija kiekvienų metų 11.11 d., ir atrodo, kad tai tikrai šiemet“, – sakė jis. „Kažkas panašaus atsirado iš niekur, staiga labai, tikrai dideli skaičiai.
Pasak Yuke’o Liango, verslo dizainerių ir kolekcionuojamų žaislų kategorijos atstovo Yuke’o Liango, šią vienišių dieną „Alibaba’s Tmall“ bus pristatyta daugiau nei 100 000 produktų, kurių licencijos yra daugiau nei 1 000 simbolių, pavyzdžiui, žaidimai „Genshin Impact“ ir „Arknights“. Produktai yra kolekcionuojami atvirukai, figūrėlės ir drabužiai.
Šiai kategorijai taip pat priklauso „Lego“ ir Didžiosios Britanijos žaislų kompanija „Jellycat“, kuri Kinijoje pristatė Valentino dienos pliušinį šunį, skirtą vienišių dienai, sakė Liangas. Pasak jos, 7000 šunų, kurių kiekvienas kainuoja apie 50 USD, buvo išparduoti per kelias sekundes.
Japoniška manga Chiikawa rugsėjo pabaigoje atidarė „Tmall“ parduotuvę ir pamatė, kad daugiau nei 100 000 pirkėjų vienu metu užsisakė 9,72 USD. riboto leidimo pliušas, sakė Liangas.
Liangas sakė, kad „Taobao“ ir „Tmall“ pradėjo kurti IP kategoriją 2017 m., o 2021 m. iškėlė ją į vieną iš kelių pirmos pakopos segmentų pagal produktų reklamą ir verslo prioritetus. Ji sakė, kad dauguma pirkėjų yra įkopę į trisdešimtmetį ar jaunesni, todėl mieliau išleidžia produktus, kurie laikomi teikiančiais laimę ar kitokį emocinį pasitenkinimą.
Sentimentas yra „daug ramesnis“
Nepaisant tokių augimo kišenių, Kinijos vienišių diena išlieka švelnesnė nei ankstesniais metais.
„Šiais metais nuotaikos visai kitokios, daug ramesnės“, – rašė Kinijos rinkodaros konsultacijų bendrovės „ChoZan“ įkūrėja Ashley Dudarenok. „Kinijos vartotojai nėra įtraukiami į „pirk, pirk ir pirk“ aistrą, jie ieško (už) brangesnių produktų, kurių jiems iš tikrųjų reikia, palyginti su mažesnėmis kainomis“.
Ji tikisi, kad geriausiu atveju vienišių diena šiais metais gali būti „šiek tiek geresnė“ ir ją paskatins skirtingos kategorijos.
Apsipirkimo akcijos oficialiai baigiasi lapkričio 11 d.
Konsultacinės bendrovės „Bain & Company“ Didžiosios Kinijos mažmeninės prekybos vadovas Jamesas Yangas teigė, kad įmonė šiais metais „nesudėtinga“ dėl vienišių dienos ir tęsia pastarųjų dvejų metų tendenciją.
JD ketvirčio rezultatus paskelbs lapkričio 14 d., o „Alibaba“ – lapkričio 15 d.