2024 m. rugsėjo 25 d. „Volkswagen“ (Anhui) dirbtuvėse Hefėjuje, Kinijoje, gaminantys vien elektrines transporto priemones.
Cfoto | Ateities leidyba | Getty Images
Pekinas išvengs ginčo su Europos Sąjunga dėl tarifų elektra varomoms transporto priemonėms eskalavimo, pareiškė pramonės stebėtojai, praėjus dienai po to, kai Kinija vėl kreipėsi į Pasaulio prekybos organizaciją dėl sprendimo.
Kinijos prekybos ministerija pirmadienį pranešė pateikusi papildomą apeliaciją PPO dėl ES tarifų jos elektromobiliams, nes dvišalės derybos dar nepasiekė proveržio.
Šis žingsnis yra „įspėjamasis šūvis prieš Europą, siekiant parodyti, kad ji (Kinija) yra stipri, bet nenueis per toli“, – CNBC sakė Kinijos rinkos tyrimų generalinis direktorius Shaunas Reinas, kuris tikisi, kad Kinijos atsakas bus „išmatuotas“. siekia glaudesnių ekonominių santykių su Europa, stiprėjant įtampai su JAV
Nuo tada, kai tarifai įsigaliojo praėjusį trečiadienį, abi šalys svarstė galimybę Kinijos automobilių gamintojams nustatyti minimalių kainų įsipareigojimus kaip alternatyvą tarifams. Pranešama, kad 2023 m. ES sudarė daugiau nei 40 % Kinijos elektromobilių eksporto.
Kinija „dės visas pastangas ir dės visas pastangas“, kad rastų vidurį su ES, sakė konsultacijų bendrovės „Enhance International“ vadovas Samas Radwanas.
Jis sakė, kad mažai tikėtina, kad Kinijos ir ES ginčas neišaugs iki tokio pat lygio kaip Vašingtono ir Pekino kivirčai – JAV paskelbė 100 % muitus Kinijos elektromobiliams – pažymėdamas, kad ES labai priklauso nuo Kinijos jų EV vertės grandinėje.
Po metus trukusio tyrimo ES padidino tarifus Kinijos elektromobiliams iki 45,3 proc. Šios priemonės paskatino Pekiną orientuotis į Europos eksportą, pavyzdžiui, kiaulienos, pieno ir brendžio produktus.
Europos prekybos pareigūnai vis dar derasi su Kinijos kolegomis, pirmadienį parlamento komitetui sakė Europos Komisijos pirmininko pavaduotojas Marošas Sefcovičius. Jis apibūdino Kiniją kaip „sudėtingiausią ES prekybos partnerę“ ir pridūrė, kad blokas turi būti „ryžtingesnis kovojant su Kinijos struktūriniu disbalansu ir nesąžininga praktika“.
„ES nedomina prekybos karai, mes siekiame subalansuoti santykius su Kinija tose srityse, kuriose manome, kad mūsų santykiai nėra teisingi“, – sakė Sefcovičius.
Kinija rugpjūtį pagal PPO ginčų sprendimo mechanizmą pateikė skundą dėl ES subsidijų muitų elektromobiliams.
Kinija „ieškos visų įmanomų būdų, kaip priversti ES sumažinti tarifus“, – sakė „Macquarie Capital“ Kinijos automobilių vadovas Eugene’as Hsiao. „Jei bus susitarta dėl mažesnio tarifo, tai gali turėti įtakos Kinijos elektromobilių gamintojų investicijų lygiui į vietos gamybą ES.
Reuters praėjusią savaitę pranešė, kad Kinija paprašė savo automobilių gamintojų nutraukti didelius investicijų planus, pavyzdžiui, statyti gamyklas Europos šalyse, kurios rėmė tarifus. Ataskaitoje teigiama, kad automobilių gamintojai buvo „skatinami“ investuoti į šalis, kurios balsavo prieš tarifus.
ES narės, tarp jų Prancūzija, Lenkija ir Italija, pritarė tarifams spalį vykusiame balsavime. Penkios narės, įskaitant Vokietiją, didžiausią ES ekonomiką ir didžiausią automobilių gamintoją, balsavimo metu nepritarė tarifams.
Kinijos prekybos ministras Wangas Wentao paragino Prancūziją „imtis aktyvaus vaidmens“ pastūmėjant ES priimti sprendimą, priimtiną tiek Europos, tiek Kinijos elektromobilių pramonei, rašoma oficialiame Wang susitikimo sekmadienį su Prancūzijos jaunesniąja prekybos ministre Sophie Primas skaitymu. .
Pranešama, kad Primasas Wangui pasakė, kad ES ir toliau prekiaus su Kinija, bet „nesusiduos spaudimui dėl esminių dalykų“.