Transporto priemonės bus parduodamos Nissan atstovybėje 2024 m. gruodžio 18 d. Libertyville mieste, Ilinojaus valstijoje.
Scottas Olsonas | Getty Images
Japonijos automobilių gamintojai „Nissan“ ir „Honda“ pirmadienį paskelbė, kad pradėjo oficialias derybas, siekdamos susijungti ir sukurti trečią pagal pardavimų dydį automobilių gamintoją pasaulyje.
Pirmadienį surengtoje spaudos konferencijoje „Honda“ generalinis direktorius Toshihiro Mibe sakė, kad įmonėms reikia didesnio masto, kad jos galėtų konkuruoti kuriant naujas technologijas elektrinių transporto priemonių ir pažangaus vairavimo srityse. Verslo integracija suteiktų įmonėms „pranašumą, kuris nebus įmanomas pagal dabartinę bendradarbiavimo sistemą“, sakė Mibe, remiantis vertimu.
Pasak jo, susitarimu būtų siekiama dalytis informacija ir ištekliais bei užtikrinti masto ekonomiją ir sinergiją, kartu apsaugant abu prekių ženklus.
Bus suformuota kontroliuojančioji bendrovė, kuri būtų pagrindinė „Honda“ ir „Nissan“ bendrovė, listinguojama Tokijo vertybinių popierių biržoje. Didesnė „Honda“ skirs daugumą integruotos įmonės valdybos narių. Pasak jo, susijungusi grupė gali gauti 30 trilijonų jenų (191,4 mlrd. USD) pajamų ir daugiau nei 3 trilijonus jenų veiklos pelną.
„Honda“ pranešė, kad per visus metus iki 2024 m. kovo veiklos pelno siekė 1,382 trilijonus jenų, o „Nissan“ – 568,7 mlrd. Bendra įmonių vertė siektų beveik 54 mlrd. USD, o „Honda“ rinkos kapitalizacija sudarytų didesnę 43 mlrd. USD dalį.
Diskusijos turėtų baigtis 2025 m. birželio mėn.
Mibe pridūrė, kad jei bus patvirtinta, integracija būtų vidutinės trukmės ir ilgalaikis projektas, kuris šiuo metu nesitikima matomos pažangos iki 2030 m. ir vėliau.
Strateginiam „Nissan“ partneriui „Mitsubishi“ buvo pasiūlyta galimybė prisijungti prie naujos grupės ir jis sprendimą priims iki 2025 m. sausio pabaigos.
Įmonės kovoja su intensyvia pasauline konkurencija elektromobilių rinkoje su tokiais kaip Tesla ir Kinijos BYD. Ilgą laiką buvo tikimasi, kad didelės perėjimo prie elektromobilių kainos senoms įmonėms paskatins pramonės konsolidaciją.
Japonijos Toyota yra didžiausias automobilių gamintojas pasaulyje pagal pardavimus, po kurio seka Vokietija Volkswagen. Jei „Nissan“ ir „Honda“ susivienys, grupė aplenktų Pietų Korėjos „Hyundai“.
„Nissan“ kovoja
Apie siūlomą susitarimą gruodžio 17 d. pirmą kartą pranešė Japonijos laikraštis Nikkei.
„Nissan“ akcijos smarkiai išaugo po pirminės ataskaitos apie susijungimą. Analitikai teigia, kad galimas susiejimas atsirado dėl prastų finansinių įmonės rezultatų ir ilgalaikės partnerystės su prancūzų „Renault“ pertvarkymo.
Naujausiuose ketvirčio rezultatuose „Nissan“ nurodė, kad atleis 9 000 darbo vietų ir penktadaliu sumažins pasaulinius gamybos pajėgumus.
„Honda“ generalinis direktorius Mibe pirmadienį sakė, kad kai kurie bendrovės akcininkai gali manyti, kad šis sandoris atstovaus „Honda“ palaikymui „Nissan“, tačiau pažymėjo, kad susijungimas buvo „pagrįstas prielaida, kad „Nissan“ baigia savo pertvarkymo veiksmus.
„Jei „Nissan“ ir „Honda“ neatsistos ant kojų, derybos dėl verslo integracijos nepasieks“, – sakė jis.
„Nissan“ generalinis direktorius Makoto Uchida žurnalistams sakė, kad diskusija apie integraciją „nereiškia, kad atsisakėme posūkio“, o buvo siekiama užtikrinti įmonės konkurencingumą ateičiai.
„Atlikę šį veiksmą, skirtą būsimam vystymuisi ir augimui ateityje, turime pažvelgti į galutinį dydį ir augimą. Šis augimas vyks per partnerystę”, – pridūrė jis.
„Nissan“ „sunkiai kovoja rinkoje, jai buvo sunku namuose, ji neturi tinkamos produktų asortimento“, – CNBC laidai „Street“ sakė Kardifo verslo mokyklos Automobilių pramonės tyrimų centro verslo ir tvarumo profesorius Peteris Wellsas. Signs Europe“ praėjusią savaitę.
„Šiuo metu aplink „Nissan” yra tiek daug įspėjamųjų ženklų, tiek daug raudonų vėliavėlių, kad kažkas turėjo atsitikti. Ar tai yra atsakymas, yra kitas klausimas”, – pridūrė Wellsas.
Pirmadienio ryto Europos sandorių metu „Renault“ akcijos atpigo 1,2 proc. Bendrovė tiesiogiai valdo 17 % „Nissan“ akcijų, o dar 18,7 % – per Prancūzijos patikos fondą, o „Nissan“ yra strateginis investuotojas į „Renault“ elektromobilių ir programinės įrangos įmonę „Ampere“.
Prekyboje Azijoje „Nissan“ akcijos pakilo 1,2% prieš paskelbimą, „Honda“ – 3,8%, o „Mitsubishi“ – 0,6%.
– Prie šios istorijos prisidėjo CNBC Ruxandra Iordache ir Samas Meredithas.