Shohei Ohtani #17 iš Los Andželo „Dodgers“ banguoja gerbėjams, palikdamas lauką po MLB Tokijo atidarymo serijos tarp Los Andželo „Dodgers“ ir „Chicago Cubs“ Tokijo kupole 2025 m. Kovo 19 d. Tokijuje, Japonijoje.
Gene Wang | „Getty“ vaizdai
Antrojo ir paskutinio „Major League Baseball“ „Tokyo“ serijos tarp „Chicago Cubs“ ir Los Andželo „Dodgers“ rungtynių rytą kovo 19 d. Japonijos sostinėje krito sniego dulkinimas – tai ypač retas atvejis, labiau žinomas dėl vyšnių žydėjimo žydėjimo.
Bet tai neatbaidė daugiau nei tūkstančio žmonių nuo pamušalo iki parduotuvės 31 100 kvadratinių pėdų fanatikų valdomoje MLB parduotuvėje už Tokijo kupolo, kai jis atidarė tą rytą.
Tai atspindi poveikį, kurį Shohei Ohtani daro MLB verslui Japonijoje. Tai poveikis, kurio dydis tik išaugo nuo tada, kai jis pasirašė tuometinį profesionalų sporto rekordą 10 metų, 700 mln.
Praėjusiais metais „Fanatics“, veikianti MLB prekių verslą visame pasaulyje, MLB prekių pardavimo per metus Japonijoje padidėjo 170%, teigia „Nori Kawana“, „Rytų Azijos“ generalinis direktorius „Fanatikai“. Per pastaruosius penkerius metus „Ohtani“ susijusios prekės sudarė 57% visų MLB pardavimų „MLB Store Japan“ ir „Fanatikų Japonijoje“, o „Dodgers“ prekių pardavimai padidėjo daugiau nei 2000 proc.
Japonija turi gilią beisbolo istoriją ir yra populiariausia šalies sporto šaka tiek žiūrovams, tiek dalyviams. MLB taip pat turėjo ilgą ryšį su šalimi, datuojama „Barnstorming“ žaidimais, kuriuose matė tokius žaidėjus kaip Babe Ruth ir Lou Gehrig žaidimai Japonijos parodų žaidimuose ir dabar gilesniuose MLB ir „Nippon Professional Baseball“ santykiuose.
Noah Garden, MLB verslo ir žiniasklaidos komisaro pavaduotojas, teigė, kad Japonija yra didžiausia lygos komercinė rinka už JAV ir Kanados ribų, kurią jis priskiria toms ilgalaikėms investicijoms.
„Tai tiesiog neįvyksta per naktį“, – teigė Garden. Tačiau jis pridūrė: „Ir tada jūs turite šį vienintelį gyvenimą.”
Sodas teigė, kad kai MLB apsižvalgo po pasaulį, „verslo dalykai paprastai atsilieka nuo kelių erkių“.
Japonijoje, kur MLB yra „tiesiog subraižo paviršių“, sakė Garden, „galimybės sprogo“.
Remiantis MLB, pirmąjį šių metų „Tokyo“ serijos žaidimą stebėjo 25 milijonai žiūrovų Japonijoje, nustatant naują rekordą labiausiai stebimam žaidimui šalyje-Japonijos gyventojų skaičius yra maždaug 125 mln. Antrasis žaidimas vidutiniškai sudarė daugiau nei 23 milijonus žiūrovų.
Nors tai nėra tikslus „Apples-to-canter“ palyginimas, „Dodgers-New York Yankees 2024 World Series“ vidutiniškai sudarė 15,8 mln. Žiūrovų JAV (ir 12,1 mln. Japonijos, kur žaidimai prasidėjo ryte).
MLB planuoja pamaitinti tą augančią ventiliatoriaus bazę Japonijoje su turiniu. Lyga jau seniai turėjo biurą šalyje ir neseniai išplėtė savo originalų ir išvertė japonų turinį MLB programai ir MLB.com. Tai taip pat prideda informacinį biuletenį ir turinio centrą, kuris seka Japonijoje gimusiems žaidėjams. Atnaujinti savo „MLB Gameday“ produktą, kuris suteikia žaidimų stebėjimo ir pažangios statistikos, kad būtų japonų kalba.
Ventiliatoriai pozuoja nuotraukoms prieš beisbolo žaidimą tarp Los Andželo „Dodgers“ ir „Chicago Cubs“ MLB Tokijo serijoje, esančioje už Tokijo kupolo Tokijuje Tokijuje, 2025 m. Kovo 18 d.
Yuichi Yamazaki | AFP | „Getty“ vaizdai
„Garden“ teigė, kad auganti auditorija keičia lygos mąstymą apie savo kitą žiniasklaidos teisių sutartį, kai jos tarptautiniai ir vidaus sandoriai pasibaigia po 2028 m. Sezono. „Kai bus baigtas kitas sandorių rinkinys, rasite žmonių, kurie ieško teisių visame pasaulyje, ypač transliuotojai“, – teigė Gardenas. „Tai, kiek žmonių, bendraujančių su žaidimu ir stebint žaidimą tarptautiniu mastu, atvėrė visų akis.”
„Tokyo“ serijai žaidimai buvo transliuojami vietoje, esančioje „Operal NTV“, taip pat transliuojami „Amazon Prime“.
Pasak Gardo, Amerikos kompanijos taip pat tęsiasi rėmimo srityje, kai Amerikos kompanijos mato galimybę toliau įsitraukti į Japonijos rinką, o Japonijos kompanijos gali ne tik daryti reikalus su MLB dabar, bet ir pasiekti JAV vartotojus. Per pastaruosius dvejus metus MLB pasirašė 14 naujų rėmėjų Japonijoje, o „Tokyo“ serija buvo didžiausias visų laikų tarptautinis rėmimo renginys, padidėjęs 240% pajamų, palyginti su 2024 m. Seulo serija, grojama Seule, Pietų Korėjoje.
„Mums naudinga tuo pačiu metu suartėję“, – teigė Gardenas.
„Garden“ teigė, kad lyga tikisi, kad Tokijo serija bus „sėkmingiausias tarptautinis žaidimas, kurį mes atlikome finansiškai“.
Dviejų žaidimų tarp „Cubs“ ir „Dodgers“ žaidimai buvo momentiniai išpardavimai, be parodų žaidimų, vykusių tarp MLB komandų ir vietinių japonų žaidimų. Paklausa buvo tokia didelė, žaidimai buvo rodomi maždaug 150 kino teatrų Japonijoje.
„Tokyo“ serijoje buvo užfiksuotas geriausias bet kokio „MLB International“ renginio prekių pardavimas, o pardavimai užtemdė „2024 London“ seriją 320%, sakė MLB. Pardavimai „Tokyo Dome“ parduotuvėje viršijo kiekvieną visų laikų MLB visų žvaigždžių savaitę, pardavinėdama daugiau nei pusę milijono produktų. Nenuostabu, kad populiariausias daiktas buvo „Ohtani“ marškinėliai su „Tokyo“ serijos pleistru.
MLB komisaras Robas Manfredas „The New York Times“ sakė, kad tikisi, jog „Tokyo“ serija užfiksuos rekordus, skirtus specialiajam lygos renginiui, ir gali padidinti 35 milijonus dolerių. Tačiau jis sakė, kad didesnis tikslas yra plėsti bendrą lygos verslą: „Mes tikime, kad B yra išmokos: milijardai“, – „Times“ pasakojo Manfredas.
Japonijos gerbėjų sujungimas su visais MLB žaidėjais, komandomis
Justinas Turneris Nr. 3 iš Čikagos „Cubs“ pozuoja su jaunais gerbėjais, kurie prieš žaidimą prieš „Yomiuri“ gigantus Tokijo kupole dėvi 2025 m. Kovo 16 d. Tokijuje, Japonijoje, Tokijo kupole dėvi netikra barzdą.
Kenta Harada | „Getty Images Sport“ | „Getty“ vaizdai
Šis augimas tęsis tik tada, kai Ohtani, kartu su kitais Japonijos kilmės žaidėjais, tokiais kaip „Dodgers“ „Roki Sasaki“ ir „Yoshinobu Yamamoto“, ir „Cubs“ „Shotta Imanaga“ ir „Seiya Suzuki“, ir toliau daro įtaką MLB. Tačiau iššūkis MLB ir jos partneriams pasiekti šį kilnų tikslą yra sukurti ir likusius lygos žaidėjus Japonijoje.
Davidas Leineris, „Fanatics Collectils“ prekybos kortelių prezidentas, kuriame jis prižiūri „Topps“, teigė, kad Fandom aplink beisbolą Japonijoje yra neginčijamas, daug palaikant ne tik Japonijos MLB žvaigždėms, bet ir vietinėms NPB komandoms.
„Topps“ pavertė savo verslą į aštuonias šalies figūras, Leineris sakė: „Ohtani šiek tiek pagreitindamas augimą“.
Bendrovė taip pat turi japonų beisbolo ir futbolo lygų licencijas, taip pat kitas pramogų savybes, o Leineris teigė, kad fanatikai mato rinkos potencialą sugeneruoti devynis skaičius.
Japonijos beisbolo kortelių kolekcionieriai labai nesiskiria nuo amerikiečių, sakė Leineris, tačiau vienas iš reikšmingų skirtumų yra tai, kiek jie nori palaikyti žaidėjus iš savo šalies. „Ar jie nori Dereko Jeterio (kortos) ar Mike’o Trout (kortos)? Žinoma, bet jie šiek tiek labiau linkę į Japonijos žaidėjus MLB. Ir tuo didžiuojasi”, – sakė jis.
Leineris teigė, kad tai sukelia komandų, kuriose žaidė japonų žaidėjai, fandomą, ir tai laikui bėgant prilimpa – pavyzdžiui, Japonijoje yra Sietlo jūrininkų gerbėjų kontingentas dėl Ichiro Suzuki laiko su komanda. Tačiau yra ir kitų pavyzdžių, kai tai yra trumpalaikis reiškinys, nes japonų gerbėjai plūstelėjo į vieną žaidėją ir tada nustojo sekti kuo atidžiai, kai tas žaidėjas paliko MLB. Dabar Japonijos žaidėjų augimas ir jų poveikis lygoje padeda sukurti platesnį MLB fandomą.
Praėjusį sezoną „MLB“ sąrašuose buvo 10 Japonijos žaidėjų, daugiausia nuo 2013 m., Kai buvo 11. Nors tai žymiai seka kai kurias kitas lygoje atstovaujamas šalis, tokias kaip Dominikos Respublika ir Venesuela-atitinkamai 108 ir 58 žaidėjai-atitinkamai atidarymo dienos sąrašuose-kelios šalys gali suderinti dabartinių Japonijos žaidėjų grupės žvaigždę. MLB dar nereikalavo, kad komandos baigtų 2025 m. Atidarymo dienos sąrašus, tačiau tikimasi, kad augs japonų žaidėjų skaičius.
Tokijuje įsikūrusi Kawana teigė, kad nors Japonijos gerbėjai istoriškai buvo sutelkti į žaidėją, jis dabar mato „Team Fandom“ augimą, ypač todėl, kad tapo lengviau sekti tomis komandomis.
Turėti MLB komandas vietoje taip pat nepakenkė. Iki šių metų paskutinį kartą MLB žaidė oficialius žaidimus Japonijoje 2019 m., O „Garden“ teigė, kad lyga tikisi, kad kai ji sutiks su savo naujuoju CBA, pasibaigus 2026 m., Ji bus su „dar didesniu (tarptautiniu) planu“.
Vėliau šį mėnesį MLB surengs daugybę žaidimų Monterėjuje, Meksikoje.
„Tokie dalykai yra metai, o nuo dalyvavimo jaunimo lygmenyje iki tikrai subrendimo reikia daug laiko“, – teigė Gardenas. „Jūs matote jo kulminaciją dabar, ir tai turėtų dalyvauti naujoje MLB ir beisbolo gerovės eroje Azijoje.”