Daugiau įmonių praneša apie dirbtinio intelekto pagrįstą atleidimą iš „Salesforce“ į „Accenture“.

Dvidešimt20

Nuo technologijų iki avialinijų, didelės pasaulinės įmonės mažina darbuotojų skaičių, nes realiai veikia dirbtinio intelekto poveikis ir gąsdina darbuotojus. Tačiau kritikai sako, kad dirbtinis intelektas tapo lengvu pasiteisinimu įmonėms, norinčioms mažinti.

Praėjusį mėnesį technologijų konsultacinė įmonė „Accenture“. paskelbė apie restruktūrizavimo planą, kuris apima greitą pasitraukimą iš darbuotojų, kurie pirmiausia negali persikvalifikuoti dirbtinio intelekto srityje. Po kelių dienų, Lufthansa teigė, kad iki 2030 m. bus panaikinta 4 000 darbo vietų, nes ji remiasi dirbtiniu intelektu, kad padidintų efektyvumą.

„Salesforce“ rugsėjį taip pat atleido 4000 klientų aptarnavimo pareigų, sakydama, kad dirbtinis intelektas gali atlikti 50% įmonės darbo. Tuo tarpu fintech firma Klarna sumažino darbuotojų skaičių 40 %, nes agresyviai taiko AI įrankius.

Kalbų mokymosi platforma Duolingo pareiškė, kad palaipsniui nustos pasitikėti rangovais ir spragas užpildyti naudos dirbtinį intelektą.

Antraštės yra niūrios, bet Fabianas Stephany, dirbtinio intelekto docentas ir dirbantis Oksfordo interneto institute, sakė, kad gali būti daugiau, nei atrodo iš pirmo žvilgsnio.

Anksčiau dirbtinio intelekto naudojimas galėjo būti siejamas su tam tikra stigma, tačiau dabar įmonės „atpirkimo ožius“ bando padaryti šią technologiją, kad imtųsi sudėtingų verslo žingsnių, tokių kaip atleidimai iš darbo.

„Aš tikrai skeptiškai žiūriu, ar atleidimai iš darbo, kuriuos matome šiuo metu, iš tikrųjų yra dėl tikro efektyvumo padidėjimo. Tai greičiau projekcija į DI, ta prasme, kad „Mes galime naudoti AI, kad rastume gerų pasiteisinimų”, – sakė Stephany interviu CNBC.

Įmonės iš esmės gali atsidurti AI technologijos paribyje, kad atrodytų naujoviškos ir konkurencingos, ir kartu nuslėptų tikrąsias atleidimo priežastis., pasak Stephany.

„Gali būti įvairių kitų priežasčių, kodėl įmonės turi atsikratyti dalies savo darbo jėgos… Duolingo ar Klarna yra tikrai geriausi kandidatai tam, nes Koronos (Covid-19 pandemijos) metu taip pat buvo daug darbuotojų“, – sakė profesorius.

Kai kurios bendrovės, klestėjusios per pandemiją, „labai persidarbino“ ir neseniai įvykę atleidimai gali būti tik „rinkos išvalymas“.

„Tam tikru mastu atleidžia žmones, kuriems nebuvo tvarios ilgalaikės perspektyvos, ir užuot sakę: „Mes neteisingai apskaičiavome tai prieš dvejus, trejus metus, dabar jie gali ieškoti atpirkimo ožių, o tai reiškia, kad vis dėlto tai dėl AI“, – pridūrė jis.

Šis modelis sukėlė pokalbį internete. Vienas įkūrėjų Jeanas-Christophe’as Bouglé populiariame „LinkedIn“ įraše netgi sakė, kad dirbtinio intelekto diegimas vyksta „daug lėčiau“, nei teigiama, o didelėse korporacijose „nelabai nutinka“, kai AI projektai netgi atšaukiami dėl išlaidų ar saugumo problemų.

„Tuo pat metu yra pranešimų apie didelius atleidimo planus „dėl AI“. Tai atrodo kaip didelis pasiteisinimas kontekste, kai daugelio šalių ekonomika lėtėja, nepaisant to, ką rodo neįtikėtini vertybinių popierių biržų rezultatai“, – sakė Bouglé, Authentic.ly įkūrėjas.

Pamaitinti AI baimę

Karjeros ekspertė Jasmine Escalera teigė, kad šis slėpimas „maitina dirbtinio intelekto baimę“, nes darbuotojai visame pasaulyje yra susirūpinę dėl to, kad dėl AI pakeičiamas jų darbas.

„Taigi mes jau žinome, kad darbuotojai bijo, nes įmonės nėra sąžiningos, atviros ir komunikabilios apie tai, kaip diegia dirbtinį intelektą“, – CNBC Make It sakė Escalera. „Dabar įmonės atvirai pareiškia: „Tai darome (atleidimai) dėl dirbtinio intelekto“, todėl tai skatina siautulį.

Escalera teigė, kad didelės įmonės turi būti atsakingesnės, nes jos nustato verslo sprendimų priėmimo normą ir vengia „blogo elgesio“.

„Salesforce“ atstovas CNBC paaiškino, kad įmonė dislokavo savo AI agentą „Agentforce“, todėl sumažėjo klientų aptarnavimo atvejų skaičius ir nebereikėjo „užpildyti palaikymo inžinieriaus vaidmenų“.

„Lufthansa“ atleis 4 000 darbo vietų, nes oro linijų bendrovė imasi dirbtinio intelekto, kad padidintų efektyvumą

„Sėkmingai perskirstėme šimtus darbuotojų į kitas sritis, tokias kaip profesionalios paslaugos, pardavimas ir klientų sėkmė“, – pridūrė „Salesforce“ atstovas.

Klarna nukreipė CNBC į savo įkūrėjo ir generalinio direktoriaus Sebastiano Siemiatkowskio komentarus apie X, kur jis paaiškino, kad bendrovė per dvejus metus sumažino savo darbuotojų skaičių nuo 5500 iki 3000 žmonių, tačiau „AI yra tik dalis tos istorijos”.

Siemiatkowskis susiejo darbo jėgos mažinimą su analitinės komandos sumažinimu iki vienos „sėkmės komandos“, o daugelis iš jų pasitraukė dėl natūralaus nusidėvėjimo, taip pat sumažino įmonės klientų sėkmės komandą.

Lufthansa ir Accenture atsisakė komentuoti šį klausimą ir nepateikė daugiau informacijos apie savo AI restruktūrizavimo strategiją. „Duolingo“ neatsakė į CNBC prašymą pakomentuoti.

Masinių AI atleidimų čia nėra

„Budget Lab“, nepartinis Jeilio universiteto politikos tyrimų centras, trečiadienį paskelbė ataskaitą, kuri parodė, kad JAV darbas iš tikrųjų buvo mažai sutrikdytas dėl dirbtinio intelekto automatizavimo nuo ChatGPT išleidimo 2022 m.

Laboratorija ištyrė JAV darbo rinkos duomenis nuo 2022 m. lapkričio mėn. iki 2025 m. liepos mėn., naudodama „nepanašumo indeksą“, kuris matavo, kiek profesijų derinys – skirtingų darbų darbuotojų dalis – pasikeitė nuo AI debiuto, ir palygino tai su kitais technologiniais pokyčiais, pavyzdžiui, kompiuterių ir interneto atsiradimu. Nustatyta, kad dirbtinis intelektas dar nesukėlė didelių darbo vietų praradimo.

Be to, Niujorko FED ekonomistai rugsėjo pradžioje paskelbė tyrimą, kuris parodė, kad dirbtinio intelekto naudojimas įmonėse „nerodo reikšmingo užimtumo sumažėjimo“ Niujorko ir Šiaurės Naujojo Džersio regiono paslaugų ir gamybos pramonėje.

Nustatyta, kad 40 % paslaugų įmonių teigė, kad šiais metais naudoja dirbtinį intelektą, palyginti su 25 % praėjusiais metais, o gamybos įmonės pastebėjo panašų šuolį nuo 16 % praėjusiais metais iki 26 % šiais metais, tačiau tik nedaugelis naudojo AI, kad atleistų darbuotojus.

Pagaminta su Flourish

Tik 1 % paslaugų įmonių nurodė, kad dirbtinis intelektas buvo priežastis atleisti darbuotojus per pastaruosius šešis mėnesius, palyginti su 10 %, kai 2024 m. AI naudojo darbuotojus. Tuo tarpu 12 % paslaugų įmonių teigė, kad 2025 m. dirbtinis intelektas privertė juos samdyti mažiau darbuotojų.

Priešingai, 35 % paslaugų įmonių naudojo dirbtinį intelektą darbuotojams perkvalifikuoti ir 11 % dėl to samdė daugiau.

Stephany teigė, kad iš jo tyrimų nėra daug įrodymų, rodančių didelį technologinį nedarbą dėl AI.

„Ekonomistai tai vadina struktūriniu nedarbu, todėl darbo pyragas nebe visiems pakankamai didelis, todėl žmonės tikrai neteks darbo dėl dirbtinio intelekto, nemanau, kad tai vyksta masiniu mastu“, – sakė jis.

Jis pridūrė, kad susirūpinimą dėl technologijų, kurios padarys galą žmogaus darbui, galima matyti per visą istoriją.

„Vien šį šimtmetį tai pasikartojo keliolika kartų, galima grįžti į senovės laikus, kai Romos imperatoriai sulaikydavo tam tikras mašinas, nes dėl to nerimavo ir visada nutikdavo priešingai. Mašina padarė įmones, pramonės šakas produktyvesnes.

„Tai leido atsirasti visiškai naujoms darbo vietoms. Jei pagalvotumėte apie internetą prieš 20 metų, niekas nebūtų žinojęs, kas yra socialinės žiniasklaidos influenceris, kas yra programų kūrėjas, nes jo nebuvo.”

Skaitykite daugiau apie įmones, atliekančias AI atleidimus:

2025 m. kovo 3 d. Barselonoje, Ispanijoje, „Mobile World Congress 2025“ „Accenture“ stende yra apšviestas logotipas.

„Accenture“ planuoja „patraukti“ darbuotojus, kurių negalima perkvalifikuoti dirbti dirbtinio intelekto srityje vykstant restruktūrizavimo strategijai

Nuoroda į informacijos šaltinį

By admin

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -