„Nissan Motor“ generalinis direktorius Makoto Uchida (L) klausosi „Honda Motor“ generalinio direktoriaus Toshihiro Mibe (R) dalyvavimo bendroje spaudos konferencijoje 2024 m. kovo 15 d. Tokijuje, Japonijoje.
Tomohiro Ohsumi | Getty Images Naujienos | Getty Images
Suprantama, kad geriausi Japonijos automobilių gamintojai „Nissan Motor“ ir „Honda Motor“ tiria sėkmingą susijungimą, siunčiantį šoko bangas per pasaulinę automobilių pramonę, nes dvi konkuruojančios bendrovės siekia išlikti konkurencingos kelyje į visišką elektrifikaciją.
„Nissan“ ir „Honda“ planuoja pradėti derybas dėl susijungimo, naktį pranešė Japonijos verslo laikraštis „Nikkei“, remdamasis šaltiniais, artimais šiam klausimui, ir pažymėdamas, kad šalies kolegos netrukus tikisi pasirašyti susitarimo memorandumą. Pranešama, kad abi bendrovės taip pat sieks į sandorį įtraukti „Mitsubishi Motors“, kurios didžiausias akcininkas yra „Nissan“, valdantis 24 proc.
Remiantis „Citi“ duomenimis, numatomas susijungimas gali sukurti trečią pagal dydį automobilių grupę pasaulyje pagal transporto priemonių pardavimą, kuri kasmet parduoda 8 mln. Dėl to „Nissan-Honda-Mitsubishi“ atsiliktų atitinkamai už kolegos Japonijos automobilių gamintojos „Toyota Motor“ ir nuo krizės ištiktos Vokietijos „Volkswagen“.
Panašiuose pareiškimuose „Nissan“ ir „Honda“ nei patvirtino, nei paneigė Nikkei pranešimo. Vėliau laikraštis pranešė, kad derybos gali prasidėti jau kitą savaitę.
Susijungimo ataskaita parengta tuo metu, kai daugelis automobilių gigantų stengiasi susidoroti su didėjančia pasauline didesnių elektromobilių gamintojų, tokių kaip Tesla ir Kinijos BYD, konkurencija.
„Nissan“ ir „Honda“ anksčiau kovo mėnesį užmezgė strateginę partnerystę, kad bendradarbiautų gaminant pagrindinius elektromobilių komponentus.
Tačiau tikimasi, kad mega susijungimas susidurs su keliomis kliūtimis. Analitikai išreiškė susirūpinimą dėl politinės kontrolės Japonijoje tikimybės, atsižvelgiant į galimą darbo vietų mažinimą, jei susitarimas pasisuks, o „Nissan“ aljanso su prancūzų automobilių gamintoju „Renault“ nutraukimas yra laikomas esminiu proceso veiksniu.
Kardifo verslo mokyklos automobilių pramonės tyrimų centro verslo ir tvarumo profesorius Peteris Wellsas apibūdino susijungimą kaip „tikrai svarbų“ pokytį, galintį padėti „Nissan“ ir „Honda“ sutelkti savo turtą, sutaupyti pinigų ir sukurti technologijas, kurias jie naudoja. poreikis ateičiai.
„Per pastaruosius 12 mėnesių buvo daug spėlionių dėl „Nissan” padėties. Ji bandė išlyginti arba subalansuoti savo santykius su „Renault”, bet jai buvo sunku”, – trečiadienį CNBC laidai „Street Signs Europe” sakė Wellsas.
„Ji sunkiai sekasi rinkoje, vargo namuose, neturi tinkamos gaminių asortimento. Šiuo metu aplink „Nissan” yra tiek daug įspėjamųjų ženklų, tiek daug raudonų vėliavėlių, kad kažkas turėjo atsitikti”, – sakė jis. pridėta. „Ar tai yra atsakymas, yra kitas klausimas.”
Duomenų bendrovės „FactSet“ duomenimis, „Nissan“ akcijos trečiadienį pakilo beveik 24%, o tai buvo geriausia įmonės prekybos diena per mažiausiai 40 metų. Tokijuje kotiruojamų firmų akcijų kaina iki šiol išlieka beveik 25% mažesnė.
Tuo tarpu „Honda“ akcijos Niujorke smuktelėjo daugiau nei 3%.
Kliūtys galimam susijungimui
Paklaustas, ar „Nissan“ ir „Honda“ konsolidacija galėtų tapti gera išeitimi kovojant su Kinijos elektromobilių gamintojų konkurencija, Cardiff Business School Wells teigė, kad sandorį galima apibūdinti kaip „tradicinį sprendimą“.
„Man rūpi, kad galbūt jie šiek tiek pavėlavo, kad jie neturi dabartinės technologijos ir sąrankos (arba) tinkamo produkto, kad galėtų konkuruoti pagrindinėse rinkose“, – sakė Wellsas.
„Ypač „Nissan“ atveju jie atsilieka nuo JAV rinkos. Tai yra pagrindinis jų rūpestis, ir jie negali to labai greitai išspręsti“, – pridūrė jis.
Darbuotojai dirba prie naujų energetinių transporto priemonių surinkimo linijos Kinijos elektromobilių startuolio „Leapmotor“ gamykloje 2024 m. balandžio 1 d. Jinhua mieste, Kinijos Džedziango provincijoje.
Vcg | Visual China Group | Getty Images
„JPMorgan“ atstovė Akira Kishimoto pasisakė panašiai dėl kai kurių kliūčių būsimam „Nissan“ ir „Honda“ susijungimui, sakydama, kad „įveiktų kliūčių bus daug“.
„Manome, kad „Nissan“ turi bent jau išsiaiškinti, kur baigsis jos ypač sudėtingi kapitalo santykiai su „Renault“, kuriame dalyvauja Prancūzijos vyriausybė, ir pateikti išsamios informacijos apie paskelbtą restruktūrizavimo pasiūlymą“, – sakoma Kishimoto trečiadienį paskelbtame tyrimo pranešime.
„Manome, kad „Honda“ turi parodyti, kaip ji valdys dideles (elektrines transporto priemones) ir akumuliatorių investicijas Kanadoje“, – sakė Kishimoto.
JPMorgan teigė, kad dabar reikės laukti bet kokių konkrečių pranešimų iš bet kurios bendrovės.
„Viso masto automobilių pramonės transformacija“
„Šis ryšys nėra visiškai netikėtas, nes akivaizdu, kad jie paskelbė apie savo partnerystę anksčiau šiais metais“, – trečiadienį CNBC laidai „Street Signs Europe“ sakė „Mergermarket“ vykdomoji redaktorė Lucinda Guthrie.
„Kai kuriuose pranešimuose, kuriuos mačiau, teigiama, kad tai įvyko dėl „Foxconn” prisirišimo prie „Nissan”. Dabar dėl šio konkretaus sandorio aš abejoju, ar tai bus rimtas susijungimas, ar tai bus labiau partnerystė“, – pridūrė ji.

Apple tiekėjas „Foxconn“ kreipėsi į „Nissan“ dėl akcijų paketo, trečiadienį pranešė „Bloomberg“, remdamasi neįvardytu šaltiniu. Taivane įsikūrusi bendrovė pastaraisiais metais daug investuoja į elektromobilius. CNBC susisiekė su „Foxconn“ dėl komentaro.
Pakartodama naujausius pokyčius, „Honda“ neseniai išbandė vandenį bendradarbiaudama su „General Motors“, kol galiausiai nusprendė pasitraukti.
Guthrie teigė, kad spėlionės dėl „Honda“ ir „Nissan“ konsolidavimo gali vykti panašia trajektorija.
„Turite turėti omenyje, kad tai turėtų įvykti su Japonijos vyriausybės palaiminimu, nes yra galimybė sumažinti darbo jėgą, bet kaip Japonijos automobilių gamintojai ketina konkuruoti su pigiomis transporto priemonėmis iš Kinijos? Guthrie pasakė.
„Nissan“ ženklai prekybos centre Ričmonde, Kalifornijoje, JAV, penktadienį, 2024 m. birželio 21 d.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
„Citi“ atstovas Arifumi Yoshida teigė, kad susijungimas greičiausiai turės neigiamos įtakos „Honda“, tačiau teigiamai – „Nissan“ ir „Mitsubishi“.
„Atsižvelgdami į „Honda“ konkurencingumą motociklų ir (hibridinių elektrinių transporto priemonių) srityje ir jos prekės ženklo stiprumą, manome, kad ji gali per ateinančius 5–10 metų įveikti konkurentus“, – sakoma Yoshida trečiadienį paskelbtame tyrimo pranešime.
Vis dėlto Yoshida teigė, kad sprendimas gali būti priimtas „laukiant visiškos automobilių pramonės transformacijos“.
— Prie šio pranešimo prisidėjo Michaelas Waylandas iš CNBC.